Ako si vytvoriť vlastný prírodný parfum?

Už ste si niekedy všimli, že ten istý parfum dokáže voňať diametrálne odlišne, keď ho používajú rôzni ľudia?

Je to preto, že každý z nás má v tele svoje vlastné chemické procesy, ktoré reagujú na každú vôňu inak a tým vytvárajú pre každého osobný parfum. Po celé stáročia sa chemici a parfuméri snažili zdokonaľovať vône, ktoré vhodne reagujú na rôznorodé chemické procesy v nás.



Reč kvetov


Vedeli ste, že existuje reč kvetov? Po celé generácie sme používali kvety, aby sme nimi reprezentovali naše najvyššie ideály a cnosti.


Na vyjadrenie vašej vnútornej krásy môžete využiť aj tieto:


Magnólie reprezentujú noblesu. Ako Magnólia, ste rovnako noblesná a silná.


Kvety pomaranča reprezentujú čistotu a nekonečnú lásku. Ako Neroli, žijete s integritou a zmyslom.


Lotosové kvety sú záhadné a dramatické. Ako Blue Lotus, ste komplexná a dynamická.

 

Jazmín je kvetom prívetivosti. Ako Jasmine, ste láskavá a očarujúca.


Ruže sú stelesnením lásky. Ako Rose, ste veľkorysá a láskavá.


Nemusíte však byť parfumér, aby ste si vytvorili vôňu iba pre seba. Kombinovaním a vrstvením prírodných esenciálnych olejov dokážete vytvoriť parfum, ktorý dokonale vystihuje vašu osobnosť.


Čo je vrstvenie?


Vrstvenie je jednoduché a hravé kombinovanie svojich obľúbených vôní, aby ste si vytvorili parfum presne šitý na mieru.

S využitím prenikavých vôní kvalitných esenciálnych olejov si dokážete vystavať parfumovú harmóniu, ktorá dokonale splynie s vašou vlastnou chémiou, čím vytvoríte vašu vlastnú unikátnu arómu.


Ako vrstviť vône?

Každý prírodný parfum obsahuje 3 vrstvy:

1) základ – korene (tvorí 5 - 20% kvapiek z celkového množstva esenciálnych olejov)

2) stred – srdce (tvorí 60 - 90% kvapiek z celkového množstva esenciálnych olejov)

3) vrch - hlava (tvorí 5 - 20% kvapiek z celkového množstva esenciálnych olejov)


Kombinácia týchto troch odlišných tónov (vrstiev) vytvára arómu, ktorá je komplexná a harmonická. Do každej časti parfumu môžete vybrať viac olejov, odporúčam 3-5. Predtým ako ich začnete kombinovať, si urobte test a privoňajte k otvoreným fľaštičkám, či vám v ich kombinácii nič nevadí. Ak áno, kombinujte ich podľa vašej preferencie. Je to skvelá zábava.



Ak si chcete vytvoriť váš vlastný prírodný parfum, či toaletnú vodu, máme pre vás niekoľko tipov: 


1.Tvoriť parfum začínajte vždy od základu, teda koreňov. 


Korene sú základom vašej osobnej vône. Tvoria podstatu pre ostatné vône vo vašej aromatickej harmónii. Zvyčajne sú zemité a drevnaté. Zvyknú vydržať dlhšie a doprajú vašej aróme hĺbku a silu, na ktorých budete stavať ďalej. 


Tieto oleje sa zvyčajne používajú ako základy vôní: Myrrh, Patchouli, Sandalwood, Vetiver, Ylang Ylang, Frankincense, Cedarwood, Copaiba, Spikenard.


2. Po základe vytvorte stred vône, jej srdce.


Stredné vône nie sú prvými vôňami, ktoré ucítite, no prispievajú do jeho jadra. Práve vône stredu sú tými arómami, ktoré zošívajú a vylaďujú všetky ostatné vône dokopy, aby celok predstavoval niečo vskutku nádherné. Kvetové arómy často vytvárajú úžasné srdce vôní. 


Medzi stredné tóny, ktoré by ste určite mali vyskúšať patria: Lavender, Jasmine, Geranium, Clary Sage, Neroli, Peppermint, Cinnamon, Eucalyptus, Rose, Blue Lotus, Magnolia, Cinnamon, Cassia, Pink Pepper, Thyme, Oregano, Siberian Fir, Cypress, Patchouli, Ginger.


3. Parfum dokončíte s finálnou korunnou vôňou jej vrchom.


Vrchné tóny sú tie najjemnejšie arómy vo vašej kompozícii, ktoré si všimnete najjednoduchšie. Sú prvými vôňami, ktoré ucítite, prilákajú vás, no neprezradia vám, čo sa nachádza v jadre a v základe parfumu, väčšinou sú to kombinácie citrusových olejov. Bez úžasnej finálnej vône nie je váš parfum kompletný. 


Medzi vrchné tóny patria oleje: Lime, Grapefruit, Lemon, Wild Orange, Bergamot,  Spearmint, Lemongrass, Petitgrain, Green Mandarin, Citronella, Lemon Eucalyptus


Všetky oleje kúpite na našom e-shope.



Tak aký je ten váš parfum, či Eau de parfum, alebo toaletná voda?


Vytvorenú zmes esenciálnych olejov vlejete do roztoku vody a alkoholu (najlepší alkohol je 95-99% bio lieh). Vždy vlievate zmes esenciálnych olejov do roztoku a nie naopak. Poriadne premiešajte. Parfum má „zrieť“ v zatvorenej nádobe minimálne 48 hodín až niekoľko mesiacov a potom sa prelieva do flakóna cez papierový filter. Vo flakóne by mal zrieť minimálne 48 hodín najlepšie 6 týždňov. Podľa pomeru esenciálnych olejov ku roztoku vody s alkoholom získavate jednotlivé označenia osobných vôní. 


Na miešanie parfumu potrebujete pomer 15-30% zmes esenciálnych olejov, zvyšok 85-70% roztok voda s alkoholom v pomere 15/85 alebo 10/90.


Na miešanie parfumovej vody (Eau de parfum) sú nasledujúce pomery,  8-15% zmes esenciálnych olejov sa vlieva do 92-85% roztoku (20/80 alebo 10/90 pomer voda/alkohol).


Na miešanie  toaletnej vody (Eau de toilette) potrebujete 4-8% zmes esenciálnych olejov, ktorú vlievate do 96-92% roztoku (20/80, alebo 10/90 pomer voda/alkohol)


Na miešanie kolínskej vody (Eau de cologne) 3-5% zmes esenciálnych olejov sa vlieva do 97-95% roztoku (30/70 pomer voda/alkohol)


Na miešanie splash cologne potrebujete 1-3% zmes esenciálnych olejov, ktorá sa vlieva do 99-97% roztoku (20/80 pomer voda/alkohol). 


Pre začiatok môžete vyskúšať tieto osvedčené kombinácie:


Ružový lupienok: Hawaian Sandalwood, Rose, Bergamot

Kvetinový flirt: Ylang Ylang, Geranium, Lavender, Bergamot

Korenie jari: Sandalwood, Cinnamon, Clove, Wild Orange

Ľúbezná levanduľa: Ylang Ylang, Lavender, Wild Orange

Sila Zeme: Vetiver, Patchouli, Cedarwood, Geranium, Bergamot

Citrusový bozk: Sandalwood, Lavender, Lemon, Wild Orange, Lime


Ako nakupovať esenciálne oleje s 25% zľavou? Čítajte TU



Želám vám krásne tvorenie.


MiaZaka



Cookies

Vyberte si, ktoré súbory cookies môžeme spracovávať. Súhlas udelujete na 6 mesiacov. Prečítajte si viac o súboroch cookies.

Nevyhnutné

Tieto cookies nie sú voliteľné, sú nevyhnutné pre fungovanie webu.

Analytika

Tieto cookies slúžia na zlepšenie použiteľnosti našej webstránky.

Funkcionality

Tieto cookies používame pri niektorých funkcionalitách, ak ich zamietnete, tieto funkcionality nebudú funkčné.

Marketing

Zdieľaním marketingových dát Vám vieme odporúčiť produkt presne pre Vás.